lördag 19 oktober 2013

Skapa en bild utifrån en låttext

Hur fick jag idén?

När vi fick uppgiften om att skapa en bild av en låttext så tänkte jag nästan genast på "Falling in love" eftersom jag fick en idé som inte var för självklar men ändå inte för långsökt.

Hur har jag arbetat?

Först så gjorde jag en skiss på ett "vanligt" skisspapper i A4 format. När jag blev klar med det så målade jag upp bilden på ett A3 papper och färglade jag den med färgpennor och vattenfärg.

Vad är jag nöjd med?

Jag är mest nöjd med flickan, även om hennes ena ben blev lite för långt.

Vad kunde jag ha gjort annorlunda?

Jag kunde ha jobbat lite mer med nyanser och skuggor så att bilden inte hade blivit så platt.

Vad vill jag uttrycka/berätta?

Jag vill uttrycka känslan av att det ibland kan kännas som att man faller, ner i kärleken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar